Przekonaj się sam, że zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest możliwe!

Na pewno jesteś jedną z osób, które wiedzą o tym, jak duży potencjał wiąże się z content marketingiem. Wiele badań potwierdza tą tezę, podkreślając szczególną wartość content marketingu w zakresie generowania leadów, których liczba jest trzykrotnie większa, niż w przypadku wykorzystania alternatywnych metod. Nie zapominaj jednak o tym, że już od wielu lat użytkownik internetu zewsząd jest atakowany różnego rodzaju treściami, dlatego jego wymagania w tym zakresie zdecydowanie wzrosły. To oznacza dla nas większe wyzwanie w zakresie jakości contentu, który wyprodukujemy. Dzięki temu nie zagubi się on w natłoku informacji. Poznaj kilka zasad, które pozwolą Ci na przygotowanie naprawdę wartościowego contentu dla Twoich odbiorców!

1. Odbiorca? Poznaj go!

W pierwszej kolejności powinieneś dokładnie sprecyzować swoją grupę docelową. Pamiętaj, że przekaz który z założenia ma trafić do wszystkich, w efekcie nie trafi do nikogo. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi analitycznych, takich jak Google Analitics lub Facebook, możesz dowiedzieć się tego, kim jest Twój odbiorca, czyli innymi słowy adresat, do którego kierujesz przekaz. Sporządź dokładny profil osobowy potencjalnego odbiorcy, w którym wykorzystasz informację odnośnie tego czym się zajmuje oraz jakie wartości są da niego ważne. Pamiętaj, że im bardziej szczegółowo przyłożysz się do tego zadania, tym lepiej ustalisz, co będzie ciekawe dla potencjalnego klienta.

Strony internetowe Szczecin

2. Poznaj potrzeby swojego odbiorcy.

Ustaliłeś już do kogo będziesz mówił i jak będzie wyglądał Twój dialog z odbiorcą? Świetnie, teraz zastanów się nad tym, czego będzie on potrzebował najbardziej. Ważne jest, aby odbiorca mógł wyciągnąć z Twojej treści coś nowego, czego jeszcze nie poznał. Być może Twoja infografika będzie stanowiła podstawę do anegdotek wśród znajomych? A może krótkie video w treści posta poruszy jego emocje, wywołując radość lub wzruszenie?

3. Dostosuj język do odbiorcy.

Poznałeś już dobrze swojego odbiorcę i wiesz, co może go zainteresować – pora na poznanie języka, który będzie dla niego angażujący i zrozumiały. Zastanów się nad tym, czy humor zastosowany w twoim tekście na pewno go rozbawi? Komunikat powinien być dostosowany również do płci odbiorcy – inne teksty zaciekawią mężczyzn, a inne kobiety. Również wiek klienta, który przeczyta naszą treść ma znaczenie, ponieważ osoby starsze nie zrozumieją dyskursu młodzieżowego.

4. Wykorzystaj storytelling.

Czym jest storytelling? To umiejętność fascynującego opowiadania historii, która jest coraz częściej wykorzystywana w działaniach marketingowych. Jeśli Twoja narracja będzie miała właściwą formę, odbiorca z pewnością doceni Twoje starania.

Dodatkowo, wciągająca narracja może przekształcić się w viral, który na długo pozostanie w głowach odbiorców. Pamiętaj, że Twoja wyobraźnia jest nieograniczona!

Strony internetowe Poznań

G2 TEAM Poznań

ul. 28 Czerwca 1956 r. 406
61-441 Poznań
M: + 48 503 545 368